Про результати вивчення стану викладання англійської мови у початкових класів
ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНОЇ РОБОТИ
ВІЙТІВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
Комунальний заклад «Війтівецький ліцей Війтівецької сільської ради Хмільницького району Вінницької області»
Н А К А З
с.Війтівці
Від 13.12.2024 № _______
Про результати вивчення стану
викладання англійської мови у початкових класів
Відповідно з перспективним планом розвитку ліцею на 2023-2028 роки, річним планом роботи ліцею на 2024/2025 навчальний рік у період з 04.11 по 13.12.2024 року проведено вивчення стану викладання англійської мови у початкових класах. Узагальнення вивченого питання проведено на основі матеріалів вивчення стану навчально-матеріальної бази викладання предмета, вивчення документації вчителів, стану ведення учнівських зошитів, відвідування уроків.
Англійську мову в початкових класах викладають:
Лук’янчук Л.М., освіта вища, категорія «Спеціаліст вищої категорії», стаж 20 років, викладає англійську мову у 1, 2 та 3 класах.
Стаднік Т.В., освіта вища, категорія «Спеціаліст І категорії», стаж роботи 19 років, викладає мову у 3 та 4 класі.
Викладання англійської мови в початкових класах ведеться згідно «Навчальною програмою "Іноземна мова" 1-4 класи за редакцією Шиян Р.Б., затвердженою МОН України від 12.08.2022 року.
Календарне планування складено відповідно до вимог навчальних програм, якісно виконується навчальна програма щодо кількості проведених на час вивчення уроків та виконання всіх видів мовленнєвої діяльності.
Учні 1-4 класів забезпечені підручниками 100 відсотково:
1 клас (автор підручника Герберт Пухта); 2 – 4 клас (авт. підручника Мітчел К.Г.).
Уроки англійської мови проводяться у класних кімнатах 1, 2, 3, 4 класів.
Зона вчителя у класах НУШ оснащена технічно: оснащена ноутбуком, є телевізор. Вчителі англійської мови користуються цим на уроках англійської мови. Активно використовують вчителі і інше наочне обладнання: плакати, роздатковий матеріал, таблиці, схеми.
Проаналізувавши відвідані уроки, слід відзначити, що вчителі старанно готується до уроків. Лук’янчук Л.М. і Стаднік Т.В. досконало володіють методикою викладання предмету. Проводять уроки відповідно до сучасних вимог організації освітнього процесу, враховують вікові та психологічні особливості учнів. Їхні уроки визначаються логічним взаємозв’язком окремих структурних частин, які оптимально витримані за часом. Використовують різноманітні форми та прийоми роботи з активізації діяльності учнів на уроці та підвищення її ефективності (робота в групах, усне малювання, дидактичні ігри). На уроках спостерігається взаємопов’язують паралельне вивчення всіх видів мовленнєвої діяльності (читання, письмо, усне мовлення, аудіювання). Основну увагу звертають на формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням комунікативних умінь. Проводячи фонетичну та лексичну зарядки, працюють над виробленням в учнів правильної вимови, над оволодінням ними найбільш уживаною лексикою у межах визначеної тематики і сфери спілкування. Достатньо уваги приділяється на уроках розвитку вмінь і навичок читання вголос, мовчки. Чітко простежується робота вчителя з розвитку діалогічного спілкування, уміння коротко висловлюватись у межах тематики.
Пріоритет вчителі надають комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування. Поряд із цим не ігноруються мовні вправи, що сприяють засвоєнню нормативного мовлення фонетично, лексично і граматично. Широко практикують завдання, які вимагають самостійності, вміння учнів комбінувати матеріал залежно від потреб мовленнєвої ситуації. Вдало використовують ситуативні і тематичні малюнки та картини, кодограми, схеми, таблиці, роздатковий матеріал для парної та групової роботи. Уміло поєднують індивідуальні і колективні форми роботи.
Мовлення вчителів виразне, зразкове, переконливе, різноманітне за засобом вираження думки, є зразком для наслідування. Учителі прагнуть до дотримання співвідношення тривалості англійського і українського мовлення на уроці.
Записи з англійської мови учні 1 – 4 класів ведуть у робочих зошитах. В основному зошити обгорнуті, охайні, підписані з дотриманням вимог на англійській мові, пропущені помилки учнями на титульній сторінці виправлені учителями. Записи в зошитах учні в основному виконують з урахуванням наступних вимог: пишуть акуратно та розбірливо.
Учні в основному дотримуються єдиного мовного режиму: пишуть синьою кульковою ручкою. Але є учнів, які допускають брудні виправлення, перекреслення.
Збір інформації та аналіз показали, що вчителі в основному систематична перевіряють робочі зошити. У цілому стан перевірки зошитів на належному рівні. Учителі працюють зі школярами над їхньою каліграфією, іноді прописують зразки букв, з’єднання букв, слів.
Перевірка класних журналів показала, що вчителі в основному систематично ведуть записи на відповідних сторінках. На час перевірки записи в електронних журналах співпадали з записами календарних планів.
У частини учнів вміння і навички належно ще не сформовані. Тому учні не сприймають англійську мову на слух, затрудняються у побудові речень, мають обмежені уміння ведення монологічного і діалогічного мовлення, читання мовчки з перекладним розумінням прочитаного.
Є учні у 3 та 4 класах, в яких повністю відсутні уміння використовувати одержані знання у комунікативних цілях.
У багатьох учнів виникають утруднення при навчанні читанню та писемному мовленню, розвитку орфографічних та граматичних навичок (вживання артиклів, узгодження часових форм дієслова).
Лілі Михайлівні та Тетяні Віталіївні варто приділяти належну увагу усному мовленню як провідному виду мовленнєвої діяльності, використовувати вправи на розвиток в учнів умінь і навичок аудіювання, самостійного висловлення в монологічній та діалогічній формі.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1.Вчителям англійської мови Лук’янчук Лілі Михайлівні, Стаднік Тетяні Віталіївні:
1.1. Активніше впроваджувати в освітній процес інтерактивні і активні методи навчання, що спонукають школярів до творчої праці, формують навички практичного застосування.
Постійно
1.2. Основну увагу на уроках приділяти говорінню та розвитку зв’язного мовлення учнів, як провідним видам мовленнєвої діяльності.
1.3.При організації навчальної діяльності на уроці звертати увагу на мотивацію навчання.
Постійно
1.4.Урізноманітнювати пізнавальну діяльність учнів різними видами ігор: граматичних, лексичних, ігор на розвиток пам’яті, рольові ігри.
Протягом навчального року
1.5.Послідовно здійснювати формування у молодших школярів спеціальних умінь працювати самостійно і продуктивно.
Протягом навчального року
1.6.Глибше індивідуалізувати діяльність школярів, систематично застосувати диференційовані завдання та завдання на вибір.
Постійно
2. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Іщук Н.А.
Директор Майя ПІДЛУЦЬКА
З наказом ознайомлені Надія ІЩУК
Тетяна СТАДНІК
Ліля ЛУК’ЯНЧУК