A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Війтівецький ліцей
Війтівецької сільської ради

Про стан ведення зошитів з української мови та літератури учнів 5-11 класів

Описание: герб

ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНОЇ РОБОТИ

ВІЙТІВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

Комунальний заклад «Війтівецький ліцей Війтівецької сільської ради Хмільницького району Вінницької області»

   

                                                         НАКАЗ

Від 06.12.2024                             с. Війтівці                              №_____________

 

Про стан ведення зошитів

з української мови та літератури

учнів 5-11 класів

 

Згідно з річним планом ліцею на 2024/2025 навчальний рік заступником директора Іщук Н.А. здійснювався оглядовий контроль за веденням зошитів з української мови і літератури здобувачами освіти 5-11 класів. Під час перевірки ставилося за мету з’ясувати виконання вимог програм щодо ведення зошитів, охайності записів та оформлення робіт, наявності різних видів завдань та роботи учителів української мови та літератури.

Українську мову та літературу викладають: Нечай Н.В. у 6, 8-А та 11 класах, Поперечна С.М. у 5, 7, 9-А, 9-Б та 10 класах, Стаднік Т.В. у 8-А та 8-Б класах.

Встановлено, що вимоги щодо наявності робочих і контрольних зошитів з української мови і літератури виконується в усіх класах: кожен учень має 2 робочих зошити з української мови у 5-9 класах та 1 зошит у 10-11 класах; 1 зошит для контрольних робіт з української мови і літератури. Зошити в усіх учнів підписано правильно, згідно єдиних вимог.

На уроках мови Нечай Н.В., Стаднік Т.В., Поперечна С.М. пропонують учням словникові, пояснювальні, розподільні, словникові, коментовані диктанти, вправи з культури мовлення; у зошитах виконуються необхідні види робіт з розвитку мовлення (скласти відгук, написати рецензію, анотацію, твір-опис предмета, переказ); розбори за членами речення, написання схем, планів до твору.

Перевірка робочих зошитів з української літератури показала, що вчителі ретельно виконують вимоги програм щодо планових видів робіт: учням пропонуються тестові різнорівневі тематичні завдання, складання планів творів, планів характеристик героїв творів, порівняльних таблиць; пояснення значень фразеологізмів; написання переказів, творів, відповідей на запитання, літературні диктанти, питань з теорії літератури; на уроках проводиться словникова робота, записуються та пояснюється значення епіграфів.

Проведений контроль за обґрунтованістю виставлення оцінок показав, що вчителі української мови і літератури правильно враховують кількість до­пущених помилок і згідно з діючими Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів оцінюють мовне оформлення робіт. Нормативи оцінювання змісту творів і переказів відповідають вимогам комунікативної змістової лінії чинних програм.

Учителями-філологами систематично здійснюється перевірка робіт, виправляються допущені помилки, щомісяця виставляється оцінка за ведення зошитів з української мови та літератури у зошитах і окремою колонкою у класному журналі. При виставленні оцінки за зошит учитель враховує систематичність та якість виконання домашніх та класних робіт, самостійних завдань.

Педагоги виконують вимоги щодо здійснення всіх видів контрольних робіт, запропонованих програмами. Рівень навчальних досягнень учнів визначається в основному за зошитами для контрольних, тому відповіді записуються чітко, є структура запису, єдині вимоги щодо підрахування балів за тестові завдання та розшифрування оцінки за письмові види робіт.

          Можна відзначити зошити учнів  Качурівської А., Стукан І., Зубка Д. (5 клас); Омесь С., Нечипоренко В., Чмелюк Д. (6 клас); Косінської С., Сологуб М. (7 клас); Чекотун Д., Кващук Д., (8 клас); Косінської В. (9-А клас); Панова О., Андрієвської К., Білоуса А., Духневич Д., (9-Б клас); Вогнивої І, Гальченко А., Матюх С. (10 клас), Бартюк Д., Рубін А. (11 клас).

Але є і учні в усіх класах, які не дотримуються основних вимог до ведення записів у зошитах: не записують види робіт (класна чи домашня), теми уроків, підкреслення виконують ручкою, часто використовують коректор, роблять брудні виправлення, неохайні перекреслення. Ці учні іноді не виконують домашні завдання.

Типовими недоліками, виявленими під час перевірки зошитів з української мови і літератури, є: недостатня вимогливість учителів щодо культури письма учнів; порушення правил переносу слів і літературних норм правопису скорочення слів; вихід записів за поля, користування коректором.

Виходячи з вищезазначеного,

 

НАКАЗУЮ:

1.Учителям української мови та літератури Нечай Н.В., Стаднік Т.В.,

Поперечній С.М, :

1.1.Здійснювати освітній процес з дотриманням листа МООН України від 30.08.2024 № 1.1/15776 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році» та Єдиного орфографічного режиму ліцею.

                                      Протягом навчального року

1.2. Неухильно дотримуватись вимог щодо регулярності перевірки зошитів та обов’язкового виконання мінімуму письмових робіт.

                                      Постійно

1.3. Постійно звертати увагу на зовнішній вигляд зошитів учнів, правильний підпис, охайність ведення записів. Не допускати користування коректором.

1.4. Посилити контроль за виконанням домашніх та творчих завдань усіма учнями.

                                      Протягом навчального року

1.5. Звертати увагу на покращення каліграфії письма учнів, особливо в 5-7 класах.

                                      Постійно

1.6. Заборонити учням використовувати зошити, в яких місце для підпису має темний фон  або недостатнє для повного тексту підпису.

1.7.Дотримуватися періодичності перевірки учнівських зошитів: у 5-6 класах – двічі на тиждень, у 7-9 класах – 2-3 рази на місяць, у 10-11 класах – двічі на тиждень.

                                      Протягом навчального року

1.8. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови, обов’язково враховувати такі критерії: наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

                                      Постійно

2. Контроль за виконанням даного наказу покласти заступника директора з навчально-виховної роботи Іщук Н.А.

 

Директор                                                                             Майя ПІДЛУЦЬКА

 

 

З наказом ознайомлені                                                      Надія ІЩУК

                                                                                             Надія Нечай

                                                                                             Світлана ПОПЕРЕЧНА

                                                                                             Тетяна СТАДНІК

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень